1. Воглер, К. (2017). Путешествие писателя: мифологические структуры в литературе и кино (М. Николенко, пер.). Москва: Альпина нон-фикшен.
2. Кэмпбелл, Д. (1997). Герой с тысячью лицами: миф, архетип, бессознательное (И. Старых, ред.). Киев: София.
3. Леви-Стросс, К. (1985). Структурная антропология (В.В. Иванов, ред.). Москва: Наука.
4. Макки, Р. (2008). История на миллион долларов (Е. Виноградова, пер.). Москва: Альпина нон-фикшн.
5. Митта, А.Н. (2008). Кино между адом и раем: кино по Эйзенштейну, Чехову, Шекспиру, Куросаве, Феллини, Хичкоку, Тарковскому. Москва: АСТ: Зебра Е.
6. Пропп, В.Я. (1996). Исторические корни волшебной сказки. Санкт-Петербург: Изд-во СПбГУ.
7. Труби, Д. (2016). Анатомия истории: 22 шага к созданию успешного сценария (Н. Мезин, & А. Шураева, пер.). Москва: Альпина нон-фикшн.
8. Уэйланд, К.М. (2020). Архитектура сюжета: как создать запоминающуюся историю (О. Корчевская, пер.). Москва: Альпина нон-фикшн.
9. Филд, С. (2016). Киносценарий: основы написания (А. Кононов, & Е. Кручина, пер.). Москва: Эксмо.
10. Хайл-Эверс, А., Хайгл, Ф., Отт, Ю., & Рюгер, У. (2000). Базисное руководство по психотерапии (Т. Беллендир, пер.). Санкт-Петербург: Вост.-Европ. ин-т психоанализа: Речь.
11. Эриксон, Э.Г. (1996). Идентичность: юность и кризис (А.В. Толстых, ред.). Москва: Прогресс.
12. Bordwell, D. (1985). Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press.
13. de Castell, S., & Jenson, J. (2024). Up-Cycling Barbie: “bad feminism” for mixed-up times.International Conference on Gender Research, 7 (1), 116-124. DOI: 10.34190/icgr.7.1.2105 EDN: GQVEAJ
14. Gibson, S., Bridges, D., & Wulff, E. (2023). Is the Barbie movie a feminist triumph or flop? Three gender studies academics have their say. Women’s Agenda. Retrieved from https://womensagenda.com.au/latest/soapbox/is-the-barbie-movie-a-feminist-triumph-or-flop-three-gender-studies-academics-have-their-say.
15. Gibson, C. (2024). Theology Gone Pink: A Consideration of Greta Gerwig’s Barbie. Religion and the Arts, 28 (3), 351-356. DOI: 10.1163/15685292-02803005 EDN: GJXDQD
16. Houghton, R., Murray, C.R.G., & O’Donoghue, A. (2024). Kenstituent power: an exploration of feminist constitutional change in Greta Gerwig’s Barbie. Feminist Theory. DOI: 10.2139/ssrn.4714697
17. Johansson, K. (2024, April 15). Greta Gerwig’s Barbie: A Study of How Political Culture Wars Influence Reception in the Mainstream. GUPEA: Gothenburg University Publications Electronic Archive. Retrieved from https://hdl.handle.net/2077/80721.
18. La Porte, A., & Cavusoglu, L. (2023). Faux Feminism in a Capitalistic Fever Dream: A Review of Greta Gerwig’s Barbie. Markets, Globalization & Development Review, 8 (2), Article 6. Retrieved from https://digitalcommons.uri.edu/mgdr/vol8/iss2/6.
19. Lubis, A.P., A.P. Eryani, & S. Solin (2024). Exploring masculinities in Barbie (2023) directed by Greta Gerwig. Lililacs Journal: English Literature, Language, and Cultural Studies Journal. 4 (1), 30-45. DOI: 10.21009/lililacs.041.04
20. Myisha, N., Sabila, D., Maharani, A.B., Ramadhan, A.H., & Kamalia, M.F.J. (2023). Decoding the Perpetuation of Patriarchal Culture in the Barbie Movie. Cultural Narratives, 1 (2), 71-82. DOI: 10.59066/cn.v1i2.617 EDN: QIBZPA
21. Neis, S.W. (2024). Greta Gerwig and the chick flick revival. Undergraduate Honors Thesis Collection, 721. Retrieved from https://digitalcommons.butler.edu/ugtheses/721.
22. Pratiwi, K.I., & Angela, D. (2024). Perempuan dan politik: analisis kesetaraan gender dalam tayangan lm “Barbie” tahun 2023 dalam eprspektif feminism. Ganaya: jurnal Ilmu sosial dan humaniora, 7 (3), 249-262. DOI: 10.37329/ganaya.v7i3.3394
23. Shepherd, B.A. (2024). Barbie is as much about fashion as she is about culture and empowerment: feminism in barbie the movie and its postfeminist marketing. California State University, San Bernardino. № 5. https://scholarworks.lib.csusb.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3061&context=etd.
24. Terry, P.E. (2024). Ken the movie: allyship and when KENough is not enough. American Journal of Health Promotion, 38 (1), 8-11. DOI: 10.1177/08901171231210075 EDN: OYILXA
25. Temel, A. (2024). To be a Barbie is to perform: gender performativity and compulsory heterosexuality in Greta Gerwig’s Barbie. M/C Journal, 27 (3). DOI: 10.5204/mcj.3055 EDN: JWJINC
26. White, B.D. (2024). “Kenough”: What Greta Gerwig’s Barbie lm has to teach us about social and distributive justice related to masculinity and positive masculine qualities. Themis: Research Journal of Justice Studies and Forensic Science, 12 (1), 12-24, Article 12. Retrieved from https://scholarworks.sjsu.edu/themis/vol12/iss1/12.
27. Yakalı, D. (2024). “He is just Ken”: deconstructing hegemonic masculinity in Barbie (2023 Movie). Frontiers in Sociology, 9, 1320774. DOI: 10.3389/fsoc.2024.1320774 EDN: GCYTYI