1. Chapleo, C., & Simms, C. (2010). Stakeholder analysis in higher education: A case study of the University of Portsmouth. Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 14(1), 12-20. DOI: 10.1080/13603100903458034
2. Wagner Mainardes, E., Alves, H., & Raposo, M. (2012). A model for stakeholder classification and stakeholder relationships. Management Decision, 50(10), 1861-1879. DOI: 10.1108/00251741211279648
3. Temple, P. (2014). Handbook on the Entrepreneurial University. London Review of Education, (12), Article 10. DOI: 10.18546/lre.12.2.10
4. Miller, K., McAdam, M., & McAdam, R. (2014). The changing university business model: A stakeholder perspective. R&D Management, 44(3), 265-287. DOI: 10.1111/radm.12064
5. McCann, L., Hutchison, N., & Adair, A. (2021). Calibration of stakeholder influence in the UK higher education sector. Studies in Higher Education, 47(7), 1502-1523. DOI: 10.1080/03075079.2021.1916908 EDN: LYQVYN
6. Hurth, V., & Stewart, Ia. S. (2022). Re-purposing Universities: The path to purpose. Frontiers in Sustainability, 2, Article 762271. DOI: 10.3389/frsus.2021.762271
7. Paucar-Caceres, A., Cavalcanti-Bandos, M. F., Quispe-Prieto, S. C., Huerta-Tantalean, L. N., & Werner-Masters, K. (2021). Using soft systems methodology to align community projects with sustainability development in higher education stakeholders’ networks in a Brazilian university. Systems Research and Behavioral Science, 39(4), 750-764. DOI: 10.1002/sres.2818 EDN: XBOIPO
8. Nguyen, N. P., & Mogaji, E. (2022). Universities’ Endowments in Developing Countries: The Perspectives, Stakeholders and Practical Implications. In Re-imagining Educational Futures in Developing Countries (pp. 261-282). Springer International Publishing. DOI: 10.1007/978-3-030-88234-1_14
9. Radko, N., Belitski, M., & Kalyuzhnova, Y. (2022). Conceptualising the entrepreneurial university: The stakeholder approach. The Journal of Technology Transfer. DOI: 10.1007/s10961-022-09926-0
10. Germain, E., Klofsten, M., Löfsten, H., & Mian, S. (2023). Science parks as key players in entrepreneurial ecosystems. R&D Management, 53(4), 603-619. DOI: 10.1111/radm.12536 EDN: VHNOHC
11. Leal Filho, W., Caughman, L., Pimenta Dinis, M. A., Frankenberger, F., Azul, A. M., & Salvia, A. L. (2022). Towards symbiotic approaches between universities, sustainable development, and cities. Scientific Reports, (12), Article 011433. DOI: 10.1038/s41598-022-15717-2
12. Audretsch, D. B., & Belitski, M. (2021). A strategic alignment framework for the entrepreneurial university. Industry and Innovation, 29(2), 285-309. DOI: 10.1080/13662716.2021.1941799 EDN: EQZDBD
13. Kola, A. M., & Leja, K. (2017). The Third Sector in the Universities’ Third Mission. In (Ed.) Management and Culture of the University. In Ł. Sułkowski (Ed.) Management and Culture of the University (vol. 6, pp. 99-125). DOI: 10.3726/b10970
14. Солодухин К. С. Стратегическое управление вузом как стейкхолдер-компанией: Монография. Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого, 2009. 289 с. EDN: QXYBTV
Solodukhin, K. S. (2009). Strategic management of a university as a stakeholder company. Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University. EDN: QXYBTV
15. Нагорнов В. А., Перфильева О. В. Оценка роли вузов в региональном развитии: формирование устойчивых партнерств для взаимодействия // Вестник международных организаций: образование, наука, новая экономика. 2010. Т. 5, № 4. С. 60-86. EDN: NDAHSX
Nagornov, V. A., & Perfilyeva, O. V. (2010). Assessing the role of higher education institutions in regional development for sustainable partnership for cooperation. International Organisations Research Journal, 5(4), 60-86. EDN: NDAHSX
16. Медушевский Н. А., Перфильева О. В. Интерпретация третьей роли университетов на современном этапе // Вестник РГГУ. Серия: Политология. История. Международные отношения. Зарубежное регионоведение. Востоковедение. 2016. № 3 (5). С. 19-31. EDN: YHCNAN
Medushevsky, N. A., & Perfilyeva, O. V. (2016). A contemporary interpretation of the universities’ third role at present. Bulletin of the Russian State University for the Humanities. Series: Political science. History. International relationships. Foreign Regional Studies. Oriental Studies, (3), 19-31. EDN: YHCNAN
17. Саввинов В. М., Стрекаловский В. Н. Учет интересов стейкхолдеров в управлении развитием образования // Вестник международных организаций: образование, наука, новая экономика. 2013. Т. 8, № 1. С. 87-99. EDN: PXFLPZ
Savvinov, V. M., & Strekalovsky, V. N. (2013). Meeting stakeholders’ needs through effective university management. International Organisations Research Journal, 8(1), 87-99. EDN: PXFLPZ
18. Попова Е. С. Механизм взаимовлияния направлений регионального развития и стратегий вузов // Ars Administrandi (Искусство управления). 2012. № 2. С. 47-54. EDN: PGGBZB
Popova, E. S. (2012). The mechanism of mutual influence between the directions of regional development and the strategies of universities. Ars Administrandi, (2), 47-54. EDN: PGGBZB
19. Клемешев А. П., Кудряшова Е. В., Сорокин С. Э. Стейкхолдерский подход в реализации “третьей миссии” университетов // Балтийский регион. 2019. Т. 11, № 4. С. 114-135. DOI: 10.5922/2079-8555-2019-4-7 EDN: KGBCAX
Klemeshev, A. P., Kudryashova, E. V., & Sorokin, S. E. (2019). Stakeholder approach to the implementation of the ‘third mission’ of universities. Baltic Region, 11(4), 114-135. DOI: 10.5922/2079-8555-2019-4-7 EDN: KGBCAX
20. Mitchell, R. K., Agle, B. R., & Wood, D. J. (1997). Toward a theory of stakeholder identification and salience: Defining the principle of who and what really counts. The Academy of Management Review, 22(4), 853. DOI: 10.2307/259247 EDN: CRIHOB
21. Gaete Quezada, R. (2012). Pluralist university government: An analysis proposal based on stakeholder theory. RUSC. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, (9), Article 1412. DOI: 10.7238/rusc.v9i2.1412
22. Фурта С. Д., Соломатина Т. Б. Карта заинтересованных сторон - инструмент анализа окружения бизнеса // Инициативы XXI века. 2010. № 1. С. 22-27. EDN: MCLHBL
Furta, S. D., & Solomatina, T. B. (2010). Stakeholder map as instrument for business environment analysis. XXI Century Initiatives, (1), 22-27. EDN: MCLHBL
23. Krkač, K. (2021). Stakeholder Mapping. In S. Idowu, R. Schmidpeter, N. Capaldi, L. Zu, M. del Baldo, & R. Abreu (Eds.) Encyclopedia of Sustainable Management (pp. 1-7). Springer International Publishing. DOI: 10.1007/978-3-030-02006-4_353-1
24. Елисеева В. А. Трудовая мотивация молодежи в современных российских условиях // Master’s Journal. 2022. № 2. С. 100-113. EDN: GIZTXS
Eliseeva, V. A. (2022). Labor motivation of young people in modern Russian conditions. Master’s Journal, (2), 100-113. EDN: GIZTXS
25. Цыганкова И. В., Потуданская В. Ф., Цзывэй Я. Факторы мотивации молодежи при выборе профессии // Экономика труда. 2019. Т. 6, № 4. С. 1545-1554. DOI: 10.18334/et.6.4.41349 EDN: EHANII
Tsygankova, I. V., Potudanskaya, V. F., & Ziwei, Ya. (2019). Motivational factors for young people when choosing a profession. Russian Journal of Labor Economics, 6(4), 1545-1554. DOI: 10.18334/et.6.4.41349 EDN: EHANII
26. Манукян А. А. Профессиональная мотивация у студенческой молодежи // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Социальные, гуманитарные, медико-биологические науки. 2022. Т. 24, № 85. С. 35-40. DOI: 10.37313/2413-9645-2022-24-85-35-40 EDN: IQAHCA
Manukyan, A. A. (2022). Professional motivation of students. Izvestiya of the Samara Russian Academy of Sciences Scientific Center. Social, Humanitarian, Medicobiological Sciences, 24(85), 35-40. DOI: 10.37313/2413-9645-2022-24-85-35-40 EDN: IQAHCA
27. Токарева А. А., Баронене С. Г. Методика исследования вовлеченности сотрудников университета // Университетское управление: практика и анализ. 2019. Т. 23, № 1-2. С. 11-32. DOI: 10.15826/umpa.2019.01-2.001 EDN: HPWLET
Tokareva, A. A., & Baronene, S. G. (2019). University employee engagement study methodology. Journal University Management: Practice and Analysis, 23(1-2), 11-32. DOI: 10.15826/umpa.2019.01-2.001 EDN: HPWLET
28. - Юдин Г. Люк Болтански, Лоран Тевено. Критика и обоснование справедливости: Очерки социологии градов / Пер. с фр. О.В. Ковеневой, под ред. Н.Е. Копосова. М.: Новое литературное обозрение, 2013. 576 с. // Laboratorium: журнал социальных исследований. 2013. № 3. С. 126-129. ISBN: 978-5-4448-0079-9 EDN: UIIDUP
29. Долженко Р. А., Долженко С. Б. Профессиональные экспертные сообщества и их роль в решении социально-экономических задач // Вестник Омского университета. Серия: Экономика. 2019. Т. 17, № 3. С. 78-87. DOI: 10.25513/1812-3988.2019.17(3).77-87 EDN: EFOIHY
Dolzhenko, R. A., & Dolzhenko, S. B. (2019). Professional expert communities and their role in solving socio-economic problems. Herald of Omsk University. Series: Economics, 17(3), 78-87. DOI: 10.25513/1812-3988.2019.17(3).77-87 EDN: EFOIHY
30. Долженко С. Б., Долженко Р. А., Харченко В. С., Назаров А. В. Деятельность профессиональных экспертных сообществ: особенности мотивации участников и оценка их вовлеченности // Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2021. № 5 (165). С. 345-373. DOI: 10.14515/monitoring.2021.5.1834 EDN: URZZDL
Dolzhenko, S. B., Dolzhenko, R. A., Kharchenko, V. S., & Nazarov, A. V. (2021). Activities of professional expert communities: Features of participants’ motivation and assessment of their engagement. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes, (5), 345-373. DOI: 10.14515/monitoring.2021.5.1834 EDN: URZZDL
31. Долженко Р. А., Назаров А. В. Социально-экономическое развитие страны в контексте санкционного давления // Экономическое развитие России. 2023. Т. 30, № 5. С. 8-18. EDN: TMBPHW
Dolzhenko, R. A., & Nazarov, A. V. (2023). Socio-economic development of the country in the context of sanctions pressure. Russian Economic Developments, 30(5), 8-18. EDN: TMBPHW